Söder ut på en motorväg.

italy

I lördags morse tog jag och ett litet sällskap söder ut på en motorväg, målet var Italien. Närmare bestämt Toscana i tre dagar och Rom i en. En resa som sannerligen var en hit såhär i mitten av oktober. Precis lagom varmt, lagom många amerikanska turister i pensionärsålder samt en hel del delikat mat i form av skinka, ost, pasta och vin.  Man skulle kunna samanfatta mina dagar i Italien med landsbyggd, gamla byggdnader och mat. Shit mina Acne jeans sitter lite tajtare än förra veckan, får bli mindre ost och mer broccoli för min del de närmsta veckorna.

Tuffast att uppleva var lätt Toscanas natur, St Peter kyrkan samt staden San Gimigano som bestod av en rad torn. Staden kändes lite som ett medeltida Manhattan. Inte för att jag varit på Manhattan, men det kändes coolt ändå och jag lyckades fota San Giminganos alldeles egna twin tower.

twin tower

Sista dagen bestod av turistande i Rom, det var ju fräkt men jag känner mig fortfarande lite bitter över att kön för att ta sig St Peter kyrkan var närmare en kilometer. Samt det faktum att jag glömde av att jag skulle köpa ett radband i en käck ask med påven på.

italy1

Men den vackraste stunden under min korta höstsemester upplevde jag dock inte i någon medeltidsby eller vid den där dolce vita-fontänen. Nix, den vackraste stunden visade sig ske i bilen påväg till Rom. Jag satt och tittade ut på de ändlösa kullarna med vinrankor och små sandfärgade stenhus. Plötsligt spelades We are the world i mina lurar (obs på grund av den shuffle effekt som jag ofta och gärna ställer in min iPod på). Magiskt.


Kommentarer
Postat av: Jonas

Fin tjej på bilden..

2006-10-13 @ 22:15:11
Postat av: Anonym

si

2006-10-14 @ 00:50:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback