You cannot win if you do not play.

Just precis så kallar Steve Forbert en av hans live DVD´s. Bra namn. Det stämmer ju, problemet med mig är bara det att jag är rätt dålig på det här "play", något som förstås genererar i att jag inte kan "win". Inte helt ologiskt.

Har under dagen som hittills gått jobbat och läst den där Lundell-boken bror senast tipsade om. Gillar boken mer än jobbet. Den utspelar sig i slutet av 80-talet och det skall enligt bror som kallar sig Lundell-litteratur-kännare vara den enda boken som är helt självbiografisk.

Än så länge har jag bara läst 50 sidor, men han har redan berättat om Bruce och att man borde ta bilen söder ut. Gillart. Ludell kan konsten att skriva böcker, sångerna däremot har jag inte lika lätt för. Stackars Jack är bra, och hans tolkning av 4 juli Asbury Park är rätt okej. Sen tycker jag egentligen inget alls, Lycklig Lycklig kommer jag ihåg och Hon gör mig galen. Men jag kan inte säga att det berör mig. Kanske borde jag kolla upp honom igen.

Hur som helst är min arbetsvecka nästan slut, har bara en lördagkväll i Ritz djbås kvar. Kallar mina kvällar på Ritz jobbkvällar för det är precis så det känns. Inget ont i det, gott att man kan göra lite extra stålar genom att spela hits. Men måste erkänna för er bästa läsare att jag längtar efter svettiga dansgolv och Benny Benassi remixer...

Ikväll avtackar jag sommaren -07 som aldrig riktigt dök upp genom att göra om förra veckans göteborgsklassiker.

Tja ba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback