Den store författaren.

image951
Bild
imdb.com

Colin Farrell
gör sig alldeles utmärkt som Arturo Bandini. När jag läst Fantes böcker om har jag inte tänkt mig honom riktigt så stilig. Men det gör förstås inget, trots sitt stiliga yttre passar han in i rollen. Jag tror honom när han presenterar sig som Arturo Bandini den store författaren. Salma Hayek är inte heller dum, så filmskaparna har onekligen lyckats med att välja rätt skådespelare till filmen.

Men det är svårt att göra film av en bok, speciellt av en klassiker. Alla som läst boken har en egen bild av såväl miljöer som karaktärerna. Filmen stämmer inte heller helt överens med boken, mest besviken är jag på slutet. Visserligen hatade jag inte filmens slut, men jag tror bestämt att jag föredrar bokens som på sätt och vis kändes muntrare. Men trots det tycker jag om filmen, gillar kärlekshistorien, miljöerna, Camilla och Arturo Bandinis drömmar om att bli en fantastisk och hyllad författare. Vem hade inte velat bli det? Har ni läst boken är det absolut idé att se filmen. Har ni inte läst boken, hoppa filmen och låna hem ett ex av John Fantes Ristat i damm först. Dock kan jag inte släppa tanken på Colin som Arturo, utan tvekan det tjusigaste jag sett på film under året som gått. Han gjorde sig minst sagt bra i kavaj, välkammat hår, hängslen, skjorta och läderskor.

Snyggt Colin, i natt drömmer jag om dig i rollen som den store författaren...

Kommentarer
Postat av: Carro

Instämmer helt..han är verkligen urtjusig och bra i rollen. stämmer sen ryktet att han är ganska välutrustad (25cm) så kommer jag drömma oerhört vackra drömmar om honom den närmaste tiden;)

2007-12-12 @ 22:42:43
Postat av: klara

tänkte mest på ögonen. men man är ju olika.

2007-12-12 @ 23:02:44
Postat av: Carro

Det är dem också..sorry om fokus hamnade på annat!

2007-12-12 @ 23:06:51
Postat av: klara

det är okej carro.

2007-12-12 @ 23:08:54
Postat av: Carro

Tack Klara! ska hålla såna detaljer för mig själv i fortsättningen;)

2007-12-12 @ 23:19:49
Postat av: Bror

http://www.youtube.com/watch?v=20aFN2srTfM

2007-12-13 @ 11:18:35
Postat av: klara

jag har aldrig druckit red bull i hela mitt liv! inte heller en 6:a red bull men jag antar att de säljer en del av dem på ohlins. för att inte tala om stadt den 25 december.

2007-12-13 @ 11:29:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback