Ett försök till en årsbästalista kanske skulle va på sin plats.

Klaras årsbästa 2007, mycket möjligt att listan bjuder på såväl upprepningar som gamla nyheter. Men som ni trogna bloggläsare säkert redan vet gillar jag både det förflutna samt att upprepa saker jag är förtjust i. Håll till godo och gått nytt 2008.

Sajt:
Facebook, plötsligt visste man allt om såväl nya som gamla bekanta.
Skiva: Svart Blogg - Eldkvarn.
Låt: Fulla för kärlekens skull - Eldkvarn.
Mesta dansrökare när Dj Klara får bestämma: Baby give it up - KC And The Sunshine Band, I would die for you - Prince, Give me hope Joanna - Eddy Grant och förstås alla fina varianter av Pressure Drop (Specials, Toots & Clash).
Konsert: Eldkvarn i Mölndals Stadshuspark.
Bok: Kom och hälsa på mig om tusen år - Bodil Malmsten.
Magasin: Inget är jag rädd.
Film: This is England och förstås Rocky Balboa (för den gick väl upp på biograferna under 2007?).
TV: Girls at the Playboy mansion och Criminal Minds.
Klädesplagg: Acne kjolen (den svarta) och Ralph Lauren skjortan (den rutiga).
Skor: Klassiska Converse, den låga modellen.
Värsta: Människorna som försvann och den osympatiska Springsteenkön.
Bästa: Hoppet som återvände.
Bar: Ja du, det gamla vanliga. Sejdeln och Uppåt Framåt.
Café: Bar Italia, enkelt, bra personal och gott kaffe. Inget knussel!
Klubb: 2007 var inte året då jag klubbade onsdag till lördag. Men var det en klubb jag besökte så var det Svanen som absolut tagit sig under året som gått. Till en början trodde jag inte på att fortsätta med torsdagsklubb på Jazzhuset, men nu vet jag att det behövs. Bra lokal och ofta fest, hoppas våren blir ännu bättre!
Maträtt: Upptäckte kalvsyltan. Annars inget speciellt, potatismos har varit en återkommande favorit.
Dryck: Öl öl öl, vatten och kanske en och annan GT.
Comeback: Peter LeMarc mådde gott igen, släppte en platta och gav sig ut på en slutsåld Sverigeturné. Gott att du mår gott igen Peter, hoppas innerligt att du fortsätter att resa runt i landet även i vår så man kanske kan få uppleva dig live.
Göteborgare: Atif på Sejdeln som bjöd på en av årets allra finaste kvällar med julbord och gratis öl. För att inte tala om alla gånger han spelat Springsteen när han sett en komma i dörren. Tack för allt Atif!


Kommentarer
Postat av: bafucin

haha, du är gullig

2007-12-30 @ 20:50:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback