Tänk om man skulle leva i hundra år.

image963
Bild
fruktogront.se

Hej bloggen sitter och snyggar till mig framför tvn och datorn. Simultankapacitet det där! Just i skrivande stund känner jag mig lite mer intresserad av tvn än internet. Svt 2 visar ett spännande program och världens äldsta människor, en kvinna har fyllt 114 år och har typ 100 barnbarns barn barn barn... bla bla. Herrejösses att man kan bli så gammal, jag tycker det är väldigt spännande. Nyss snackade de om att alger och grönt te kan vara en bra idé om man vill passera 100 årsstrecket. Jag tycker i dagsläget att det hade varit rätt spännande att en dag fylla 100 år och få ett gratulationsbrev av borgmästaren. Kanske man skulle ta och lova sig själv att under 2008 börja dricka grönt te i hopp om att leva i några år till.

Fast det är klart, en karta som leder mig till stranden i södern där man aldrig blir gammal lockar också...

Nåväl gott nytt år och hoppas ni får ett bra 2008. Själv skall jag fira in det nya året i min finast kjol tillsammans med några lika fina vänner och jag tror utan tvekan att det är ett av de bästa sätten att välkomna ett nytt år på. Tja ba!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback