Farväl Skara.

image818
Bilden lånad från
svd.se

Har precis sett klart Farväl Falkenberg. Visste till en början inte alls vad jag tyckte om filmen, men i eftertexten beslöt jag mig för att jag gillar den. Den var bra, kanske mer än bra. Jag tror nästan det. Gillar vemodet men saknar kvinnorna. Varför får inte de vara med?

Tycker om karaktärernas relation till Göteborg, känner igen det där. Tugget. Det är bra, och typiskt. Alla från obygden vill till Göteborg, ingen vill dit. Flytta eller inte flytta. Stanna kvar eller åka tillbaka. Bra.

Dock var inte riktigt filmen som jag trodde. Hade tänkt mig ett annat sätt att behandla det här med småstadstristess. Om det nu handlar om småstadstristess. Jag vet inte. Trodde i alla fall att den skulle vara på ett annat sätt, mera dialog kanske. Mer spelfilm. Fast det kanske är därför den är bra, för att den inte var riktigt som jag hade tänkt mig. Nyskapande och så. Det är ju populärt, göra något nytt.

Alright nu ska jag kolla min Myspace sen sova. Ses!

Kommentarer
Postat av: Bror

Soundtracket... säger bara soundtracket!

2007-06-25 @ 16:41:54
Postat av: klara

Något att ha alltså?

2007-06-25 @ 17:40:53
Postat av: Eric

Soundtracket är riktigt bra, fick det till och med signerat av Erik när han var och spelade på Koloni för några veckor sedan. Det var en konsert att minnas kan jag lova.

2007-06-26 @ 17:09:51
Postat av: klara

okej då är det väl bäst att jag kollar upp de där albumet då. kanske på direkten!

2007-06-26 @ 17:53:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback