1 maj välkommen.

Yo yo yo vilken valborgsmässoafton det blev, lång som tusan och riktigt bra. Först trerätters middag med seriös dukning och korta vårtal, sen lite You Tube förfest. När klockan började närma sig tolv drog jag på mig skinnpajjen och tog med mig mina vänner på popfest på Stigebergstorget. Elmo var där (kallas han Elmo förresten eller är Elmo namnet på själva bandet är det ens ett band?) han hade pop-mössa på sig. Tycker nog inte att man skall ha mössa på sig på valborgsmässoafton, det hör liksom inte våren till.

Trots Elmos uppenbarelse var det trevligt på popfesten, jag sjöng med i When We Were Winning och låtsades att jag var 17 år. Men efter någon timma med pop längtade jag bort, det fick således bli en spårvagn bort till Lyckholms. Stor lokal, fem bärs i baren för 100 spänn, lera, dans och flera bekanta ansikten. Klubben var så svartklubb i intustriområde som det kan bli och det var förbaskat skoj. Dansade till dunka dunka och blev riktigt glad när dj´n valde att slänga in Livet är en fest mitt i all disco-dunk.

Kvällens minus var väl den lååånga promenaden hem samt skorna dagen efter.

image759

Kommentarer
Postat av: Emma

Hur ofta är det klubb på Lyckholms?

2007-05-01 @ 14:13:39
Postat av: klara

vet inte riktigt, men med jämna mellanrum dyker de garanterat upp.

2007-05-01 @ 16:08:03
Postat av: Tora

Vad gick ni i eftersom de blev så smussiga?

2007-05-01 @ 19:14:35
Postat av: Otto

Det finns många innebörder i ordet svartklubb

2007-05-01 @ 19:19:53
Postat av: klara

dom kommer kliva på dig igen...la la la.

2007-05-01 @ 21:41:01
Postat av: Tora

JA! Nu fattade jag Ottos skämt om svartklubb!

2007-05-02 @ 20:10:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback