Blues för Bodil Malmsten.

image785
Bild
ljus.nu

Hej bloggen idag har glidit runt i ett par sjukt mjuka chinos från Oscar Jakobsson och en blå lagom sliten jeansjacka från Wrangler. Har sett ut lite som en tönt på besök från nittiotalets första hälft. Något jag har trivts förbaskat bra med. Tönten, 90-talet, rock´n´roll och Bruce är mina ledord vad det gäller yta för tillfället. I alla fall till vardags, nattetid är det alltid skoj med paljetter.

Men inte bara chinosen har varit mjuka idag, hela dagen har varit rätt så soft. Jobbet gick som smort och eftermiddagen tillbringades först tillsammans med en god vän och senare med litteratur signerad Bodil Malmsten. På tal om Bodil så har Plura skrivit en fruktansvärt vacker blues till henne som finns med på Eldkvarns senaste platta.

Det fanns ingen förlorare
Och ingen kunde snubbla
Jag minns och håret reser sig
Och låt det stå skrivet
Man kan ha hur kul som helst i livet
Om man har råd och kan betala priset
Tack för alla skratt och skämt
För alla ljus och skepp vi bränt
Vi kanske syns nån natt igen, nån gång i framtiden
och skriver om slutet på historien
Jag vet inte vad som är sant eller viktigt
Det kommer över mig ibland


Och på tal om Eldkvarn så spelar de snart i Mölndals stadspark (5 juni), hoppas det blir bra. Längtar efter att se ett riktigt band på scenen, ser fram emot att sjunga med i Min systers karneval.

Ps. Har en ny bra historia på gång. Fick en lång idé häromnatten och ju mer jag frunderade över den där historian ju bättre kändes den. Härligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback