Idéer.

Bland det värsta jag vet är att ha en bra idé men att inte kunna få ner den där idén på papper. Har haft en idé till en krönika rätt länge nu, jag vet precis hur jag vill ha den och har nog skrivit den i mina tankar ett tiotal gånger nu. Men varenda gång jag sätter mig ner med penna och papper så tar det stopp. Samma sak är det om jag väljer att komponera texten på datorn, det går bara inte.

Det är för jävligt. Det är just det här förbannade problemet som satt käppar i hjulet för mig och min c-uppsats. Jag har alla idéer och teorier klart för mig. Men jag kan för mitt liv inte skriva ner det. Funderar på om jag skulle skaffa mig en diktafon. För jag har inga problem med att tänka i text. För om jag kan tänka min text högt, spela in den på min iPod via en iTalk skulle jag sedan kunna skriva ner det jag säger. Inbillar mig i alla fall att det skulle kunna vara en lösning.

Alright,
Ebay nästa då.

Kommentarer
Postat av: anna

men hallå, nu blir man ju nyfiken....c-uppsats? vad är det du pluggar?

2007-06-01 @ 12:08:01
Postat av: klara

pluggade kulturvetenskap i höstas men blev aldrig klar med uppsatsen...

2007-06-01 @ 12:14:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback