Perspektiv.

Hej bloggen idag befinner jag mig på väsgötaslätten. Helst av allt hade jag velat sitta på ett flyg över atlanten på väg till NY. På lördag hade jag tagit tåget till Asbury Park och kollat in Steve Forbert. Och kanske hade jag fått perspektiv där i baren på TheStone Pony? Ni förstår västgötaslätten ligger inte tillräkligt långt borta för att man skall få perspektiv, och det där med perspektiv är nog precis vad jag behöver.

På tal om perspektiv läste jag ut en bok häromdagen som handlade om det där. En ung man med existentiell ångest åkte till staterna och hälsade på sin bror. Han fick perspektiv. Synd att jag varken har någon bror, syster eller kusin där borta. Synd.

Efter boken om den där killen (
Naiv. Super. helt okej läsning) har jag gett mig på Émile Zolas Thérèse Raquin. Har läst den innan och har för mig att jag gillade den. Får se om jag fortfarande gör det.

Ses.

Kommentarer
Postat av: Bror

Men visst e Naiv Super en skön bok? Har faktiskt läst den på norska.. Gillart!

2007-05-29 @ 12:41:09
Postat av: klara

det är riktigt bra, det händer inte så spektakulära saker och det är just det som gör den så bra. hans tankar, tiden, buttbrädan och börre (norskt ö). ja det var absolut en läsvärd bok!

2007-05-29 @ 12:46:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback