Böcker och klubbkvällar.

Mitt huvud har hakat upp sig på Bodil Malmsten, beställde just ett annat av hennes verk på adlibris.se. Boken var så billig (35 kr) att jag inte kunde tveka. Billigare än en öl. Kändes bra att för en gång skull inte hets-shoppa billiga toppar på H&M, att istället utan hejd klicka hem litteratur känns som ett steg i rätt riktning. Hjärncellerna kanske är på väg tillbaka?

Hur som helst måste jag passa på att göra lite reklam för torsdagen, jag och en pojkvän (okej då min pojkvän) skall spela lite skivor på Min Bror och Jag. Stället ligger på Andra Lång för den som har dålig koll på Gbg och klubben kallar sig Ny tid ny strid. En tjejklubb skulle jag kalla det, fast det hänger väl en massa killar där, unga välklädda sådana. Jag kan tyvärr inte kalla mig stammis, tror den där pojkvännen jag har mer tillhör klubbens klientel. Jag tror bestämt jag är alldeles för missnöjd, sur. Ja ja ja nu får ni inte misstolka, jag tycker inte illa om Ny tid ny strid, men jag känner mig lite malplacerad på den där klubben. Men visst det skall bli spännande att välja några låtar, kvällen skall enligt ryktet handla om sport. Har de senaste nätterna legat sömnlös över om jag skall gå emot mina principer och spexa till det med någon sportig outfit. Kan inte bestämma mig, träningsoverall hade kanske varit gött, men samtidigt är det här med att spexa till det sådär inte riktigt min grej. Lutar i skrivande stund åt min sportigaste rutiga skjorta och min sportigaste kjol.

Men titta förbi vettja, det är alldeles jättegratis och resonabla priser i baren. Tror det är 21-01 som gäller. Lovar spela I Wanna Merry you - Bruce Springsteen och Ya Ya (next to me) - Steve Forbert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback