Factory Girl.

image932

Såg Factory Girl med Sienna Miller igår. Ni vet filmen om Andy Warhols musa Edie Sedgwick. Filmen var helt okej, gillar ju filmer om fest, dans och dumheter. Och elände, Factory Girl var väldigt mycket elände och man fick uppfattningen av att Andy var en trist och rätt självupptagen typ. Kanske stämmer det? Jag vet inte, har inte direkt haft någon koll på konstnären innan. Dags att fixa den där kunskapen nu då, får se om jag orkar Googla honom.

Hur som helst gillar jag Sienna, jag tycker hon gör rollen som Edie trovärduig och förbaskat snygg är hon också. Skön att vila ögonen på. Även rockstjärnan,
som utan tvekan skall föeställa Bob Dylan, vars namn aldrig nämns. Han är inte heller trist att titta på.

image930
Bilder factorygirlmovie.net

Rollen görs av Hayden Christensen och allt hade kännts alright om det inte vore för hans påklistrade röst. Hans försök till att härma Dylans släpiga röst funkar inte alls, det blir bara jättefel. Tyvärr.

Men se filmen, den var abslut sevärd. Mycket på grund av Siennas snygga ben, tragik, knark, cigaretter och fest. Och så förstås den snygga rockstjärnan. Lägg märke till scenen när han hämtar upp Edie med hojjen, åh vem hade inte åkt med! Skinnpaj, hoj och rövin...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback