Fejsboook.

image926

Japp den nya snackisen på krogen är utan tvekan Fejsbook. Heta diskussioner om vad det innebär att "poka" någon, vänner som bör accepteras eller ej, vem som flörtat med vem, att taga eller inte, huruvida man sålde sin själ till jävulen eller ej i samband med att man skapade sig ett konto osv. Jag vet ännu inte riktigt hur jag skall förhålla mig till forumet. Tycker det är skoj att man kan hitta gamla sommarkompisar och kusier på andra sidan jordklotet. Det är ju onekligen enklare att ta kontakt med någon via ett internetforum än i verkliga livet, skriva ett inlägg i någons gästbok eller bjuda in någon till ett event känns rätt lugnt. Känner lite granna som jag kände inför Lunarstorm när jag gick i åttonde klass.

Dock tycker jag nog att det kan bli lite väl mycket information om ens vänner på Facebook. Att hela tiden få info om allt och alla, vad Maja skrev på Thereses wall bryr jag mig inte om. Jag vill inte veta. Sen det här med att "taga" är lite granna läskigt när ens farbror är en av ens vänner. Blir man tagad i fel situtation vet ju alla ens vänner om det direkt. Det går inte att gömma sig, på Facebook vet alla allt. Nya som gamla vänner, släkt som snygga killar man snackat med på krogen...

Kommentarer
Postat av: goldie

klara, vad ar taga?

2007-11-10 @ 18:14:15
Postat av: klara

man kan typ markera vem som är vem på en bild. typ

2007-11-10 @ 18:24:20
Postat av: Anonym

sluta sno mina blogg idéer!

2007-11-11 @ 00:48:27
Postat av: klara

jag läser inte din blogg. jag läser bara två bloggar, Elin Klings och Anders musikblogg http://www.mindonrun.blogspot.com/ jag misstänker att du inte är Elin eller Anders?

2007-11-11 @ 10:39:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback