Musiknördar och dyra kjolar.

Åh det finns två saker jag tycker mindre bra om, dels när man väljer att lyssna på musik mer med hjärnan än med hjärtat. Det vill säga musiken i sig blir viktigare än själva låten och fokus ligger mer på huruvida ljuder är komprimerat eller ej bla bla bla. När folk snackar så om låtar mår jag dåligt och vill hålla för öronen. Skit samma skulle jag vilja svara musiknörden, är det en bra låt, gillar du det du hör? Okej, det räcker så. Vissa låtar har ett bättre ljud, visst kan det låta mer levande när man spelar en LP-skiva än en mp3 fil. Men orka störa sig, vi lever 2007 Springsteen liksom de flesta andra artister spelar in på ett annat sätt än på 70-talet. CD-skivan och mp3-filen är det som gäller. Så varför inte våga gilla ljudet som det låter idag samtidigt som man diggar det gamla soundet.

Alright jag tror ni har hajjat grejen, jag tycker inte om när musiken blir för teknisk. Jag tycker synd om dem som inte lyssnar på musik med hjärtat.

Grej nummer två som jag stört mig på under dagen är det faktum att det dyra ofta är det snygga. Det man vill ha, typ nu! Har i några veckor sökt efter en svart veckad kjol med fickor och i rätt kort modell. Har prövat några varianter på H&M utan större framgång, Filippa K hade en okej modell som dessvärre är slutsåld och idag hittade jag den. Kjolen precis så som jag tänker mig att den ska se ut, på Victoria Arenas nedre plan. Självfallet var
den perfekta kjolen från Miu Miu och gick därför på sisådär en 3600 riksdaler. Och tyvärr funkar inte det, inte på några villkor. Har visserligen förälskat mig i Miu Miu plagg innan som slutat ett lyckat köp och ledset VISA-kort. Men tyvärr är 3600 mer än vad som är okej. Typsikt. Jag förstår inte varför det måste vara såhär, kjolen är så enkel och säkert billig att producera. Varför varför varför kunde inte H&M snappa upp idén? Varför...

Åh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback