Köpa och så.

Hittade mina efterlängtade Burberrykopior idag. Gjorde det smarta draget att kila igenom Viktoria Passagen där jag till min stora glädje fann en lite butik där alla pumps och stövletter kostade mellan 100 och 200 spänn. Mina kostade fina 200 pickadoller och sitter som en smäck!



Mindre nöjd är jag med kvällens avsnitt av Upp Till Kamp. Rätt långrandigt. Men visst det där med politik började jag onekligen att fundera lite över, och hur människorna i serien och förstås när det begav sig verkade brinna mer än vi gör idag (nu talar jag förstås av egen erfarenhet, det finns säkerligen dem som tror, strejkar, demonstrerar och så även idag). De tror, demonstrerar och strejkar.

Vad gör jag? Köper, jobbar, pluggar lite, spelar skivor och går på klubb. Fast det är klart, idag är det så mycket elände i världen att man inte riktigt vet var man skall börja. Samtidigt som man är medveten om att de som bestämmer gör som de vill ändå. Det är åt helvete så sett. Sen är det även så att man 2007 har det rätt så kärvt på det personliga planet att man inte riktig orkar ta sig an allt annat elände. I alla fall tycker känner jag att det är så. När man inte kan få en lägenhet, knappast ett skitjobb och inte ens garanti till arbete med en utbildning. Ja då är det fan inte enkelt att orka ta tag i något annat än sig själv.

Då blir det lätt att man jobbar lite, pluggar lite, köper, lirar cd-r och går på klubb.

Kommentarer
Postat av: Sassy

Om du känner så, att du "inte kan få en lägenhet, knappast ett skitjobb och inte ens garanti till arbete med en utbildning", då är det väl verkligen tid att engagera sig?
Och jag blir tokig när du skriver sådär, att "de som bestämmer gör som de vill ändå". Det är inte så. Det går att påverka.
Du som har journalistdrömmar - if you hate the media become the media. Samma sak i politiken, upp till kamp!

2007-09-17 @ 22:23:37
Postat av: klara

okej. vi får se. jag är ju trots allt rätt nöjd med att köpa saker, jobba lite, plugga lite och spela cd-r på klubb. sen vill jag ju journalist, skriva om sånt jag pysslar med, köpa saker, jobba lite, plugga lite och spela cd-r på klubb.
hoppas det löser sig, ska kämpa fört!

2007-09-17 @ 23:38:09
Postat av: klara

och jag beundrar dem som kämpar men tror fortfarande att de är svårare att påverka dem som bestämmer idag.

2007-09-17 @ 23:39:02
Postat av: Förändra världen

Det är mycket större möjligheter att påverka världen idag än på 70 talet. Det var bara skrap på ytan. Idag är varje marknad rädd för att bli påkommen som ful. Ingen kan hindra information att spridas idag om övergrepp. Olla bilderna ifrån Irak när amerikanska soldater gjorde vad soldater gör i alla smutsiga krig.
Jag tror inte fler stödde kriget efter det.
Sen måste det personliga och den stora världen hänga ihop. Problemet med 70 tals radikalism var att den alltför ofta var fraser och man behövde aldrig riktigt stå för vad man sa. Det var medelklassens barn som lekte arbetare en stund. Idag måste man stå för nåt och det är bättre. MEN det får aldrig bli pekpinnar och moralism. Det ska vara kul att göra revoulution!! Revolter mera emot orättvisor, stora som små. Bostäder, orättvis arbetsmarknad, orättvis fördelning av jordens resurser och den tilltagande förstörningen av jorden vi lever på drivet av girighet. Upp till kamp alla youngsters ..men kom ihåg.. we learned more from a three minute record than we ever learned in scholl ... det är fortfarande sant!

2007-09-18 @ 13:56:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback