-

Håller på att fixa Simple Life 3. Tröttnade på Laguna Beach och kände att lite Paris och Nicole kanske är just vad jag behöver. Appropå ingenting så har jag en ny plan för sommaren 2008. Nämligen att ta mig an och skåneleden. Javisst, ingen konsumtion och ingen hets eller stress och press. Bara natur och promenad. Sova i tält och njuta av det fina Sverige. Förstås finns det en liten hake, ska det regna hela sommaren blir nog den där hajken inställd. Regn och tält är ingen vidare kombination. Har en hel del hemska minnen från scoutläger i början av 90-talet, arga ledare och sur soppa i en ledsen kåsa.

Nä hajk ska man åka på om vädret tillåter. Eftersom Skåne är större än man trott har jag och resesällskapet snackat om östkusten. Faktum är att jag helst av allt vill gå lite i Hasse och Tages fotspår. Kika in platserna där de spelade in Äppelkriget och Ägget är löst. Vore fint att få se slottet de ska bränna ner i Äppelkriget i verkligheten, för att inte tala om det lilla tjärn där Gösta Ekman växer fast i Ägget är löst. Hade varit festligt att hoppa i, stå där ett tag och känna på känslan.

image1007

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback