-

Igår var jag på klubb, Svanen för att vara exakt. Planen var att roa sig lite, men torsdagsaftonen blev inte så värst trevlig för på Jazzhuset var stämningen inte speciellt go. Nä jag tycker bestämt att den nya generationen borde sköta sig bättre. När bandet spelade var det inte en och inte heller två utan flera stycken som stod och ägnade sig åt obehagliga närmanden samtidigt som det skvättes öl åt höger och vänster. Respekt för bandet som ställt sig på scenen fanns inte alls. Inga applåder när bandet gått va, ingenting. Bara ett en massa gapande, skrikande, supande, poserande och hånglande.

Jag har också varit både 17 och 18 år och gått på klubb. Men respekt kan man ha oavsett ålder.

Nä gårdagen på Svanen var ingen hit. Personerna i djbåset var heller inga essen, killen som hade hand om stora dansgolvet försökte spela så kreddiga (seeega) hits som möjligt var att han nästan slog knut på sig själv. Och de som höll till i lilla baren vet jag inte alls va de sysslade med. Ingen finess alls. Först Adam Tenstas hit och så Satisfaction (Benny Benassi) på det.

Då gick jag och köpte en korv. Sen hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback