Valborgsbröl och Valborgsöl, jag tror på valborgsmjöl.

Valborgsmässoafton är amatörerna och de glada studenternas afton. Själv känner jag mig varken som en amatör än mindre som en glad student. För mig handlar Valborgsmässoafton mer om god mat än om att inta alkhol utomhus. Enligt mig är den 30 april dagen då man ska äta nässelsoppa och smaka på de första rabarberna. Åh! Lite problematiskt blir då det faktum att jag inte längre bor i något hus med en trädgård. Inga nässlor bakom huset eller rabarber i grönsakslandet.

Visserligen finns det väl nässlor i Slottsskogen och rabarber på Willys, men det är inte samma sak. Inte alls. Det är något med egenhändigt producerade råvaror. De gör sig bäst, smakar lite bättre. Så istället för att plocka nässlor på okänd plats och köpa svettiga rabarber på Wills eller Hemköp så får min valborgsmeny bestå av något helt annat. Vad vet jag inte än, dags att börja reka lite då.

Tja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback