John Belushi.



I förrgår laddade jag och en vän inför en natt på stan med favoritklipp ur
Blues Brothers och igår såg vi på The Animal House. Båda med fantastiska John Belushi. Synd att han knarkade ihjäl sig i början av 80-talet. Han kunde det där med minspel långt innan Jack Black ens var påtänkt.

Men åter till fantastiska Animal House, collegefilm från -78. Smartare collegehumor får man leta efter. Lite Hasse & Tage känsla då och då. Sparsam dialog, mycket fönster som krossas och ölburkar som kastas. Och så bröst. Visste inte att man vågade visa så mycket naket på vita duken i Amerika för 30 år sedan.

Efter att ha sett filmen känner jag mig löjligt sugen på att börja kasta ut saker genom stängda fönster nästa gång det är fest. Slänga ut djväskan efter nästa Ny Klubb, tacka för mig och knyckla ihop en ölburk i pannan.

Kommentarer
Postat av: En som var med

Gör inte det!

2008-12-08 @ 13:50:47
Postat av: klara grape

klart jag ska

2008-12-09 @ 12:14:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback