Snart är det över.

I alla fall 2008. Ännu ett år håller på att gå till historien. De flesta hävdar att 2008 var ett dåligt år, jag är beredd att hålla med. Men samtidigt känner jag att jag inte får glömma av allt gott som också har hänt under de senaste tolv månaderna. Resan till Amerika till exempel, jag fick min pilgrimsfärd. Fick uppleva Drive All Night, Jersey Girl och Jungleland live och på riktigt. Ny Klubb föddes i maj månad och kom att bli en väldigt bra vän under den annars ganska gråa och tunga hösten. Sen Steve Forbert, han får jag heller inte glömma. Finfina Steve på Pusterviksbaren i november. För att inte tala om där söndagen i september då jag, far, mor, en syster och Hasse gasade ner till Skåne. Då jag tog årets sista dopp lite spontant och Hasse hängde på. Det var en fantastisk söndag. Och alla fina vänner som sett efter en när det har behövts. Dem får man inte heller glömma.

Kanske 2008 inte har varit så jäkla dåligt ändå. Fast allt eländigt tänker jag inte skriva ner här, inte heller de absolut bästa minnena. Nä du, lite hemlig får man försöka vara trots allt.

Men hur som helst tror jag att året 2009 kommer bli lite bättre än de år som nu tar slut. Känns gott att inleda ett nytt år med den inställningnen. Börja på topp. Så får jag hoppas att de inte slutar nere i den blå bluesen. Bara man tar sig igenom januari och februari. Men tror det går med bra vänner och spännande idéer. Och lite mod. Det är nog ordet på mina läppar inför 2009. Modig. Jag ska våga mer, dags att lägga ner den fega attityden. 2009 är de modigas år. Modig och ödmjuk, det låter som en bra kombination. Det vill jag vara (bli).

Gott nytt.

/Klara.

Kommentarer
Postat av: M

2009 kommer med all sannolikhet att bli ett mer ruttet år än föregångaren, se bara på hur konflikten Israel-Palestina utvecklats... eller snarare degenererat. Dessutom kan skivåret 2009 omöjligt bli lika bra som musikåret 2008, Bruce och U2 och Thåström i all ära... men kom igen, det är ingenting emot de plattor som släpptes anno 2008. ;)

2008-12-30 @ 15:31:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback