Tisdag.

Har kommit till kapitlet om Ny Klubb tiden i Pluras bok. Sämsta skivan, galnaste tiden och säkert inte de bästa åren. Gillar sättet Plura berättar på, han gör det lagom och enkelt. Sen är jag hemskt förtjust i de snygga meningar och citat som dyker upp då och då. Precis på samma sätt som i låtarna. En dag ska jag också lära mig den konsten.

Undrar just hur mina kapitel om min egen Ny Klubb tid kommer te sig. Ont i halsen, smutsiga golv, kö, öl, skrynkliga tjugolappar, skivor som hackar, folk som försvinner, dans på bardiskar, män som säger att det är magiskt, ölindränkta cd-r, lyckliga stunder, fantastiska låtar, eländiga saker, bra kvällar, såna som aldrig dök upp, ölburkar till förbannelse, jobbiga händelser, mystiska människor... Oj oj, det kommer bli röriga texter men tror ändå det kan bli något bra. Inte lika urflippade som Eldkvarns Ny Klubb. Min klubb är en annan sak, en annan tid, en annan plats, en annan historia.

Förresten så tycker jag inte den skivan är så eländig ändå. Kanske inte de bästa de gjort, men den har sina skoija inslag.

Hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback