It-jeansen som blev not-brallan.

image986

Jag läser modebloggar (ja läser och läser, jag brukar bläddra igenom dem och konstatera att det är rätt mycket skit), det är ingen idé att jag försöker hävda något annat. Jag ser det ungefär som att zappa mellan olika tvkanaler. Samma grej fast ändå inte. På modebloggarna finner man liksom på dumburken en jäkla massa reklam och saker man bara måste ha. Som den där blommiga kjolen från Topshop som påminner om den där lilla bakelsen från Luella. Typ.

Hur som helst har jag lagt märke till att det går en liten trend bland bloggerskorna att sälja sina jeans från förra säsången. Inte vilka jeans som helst utan 2007 års "it-bralla", ett par Tube Lena. Själv äger jag också ett par Lenor, fast jag tror bestämt att jag köpte dem redan i december -06. Och bästa läsare de blir bara snyggare för varje dag som går. Kan inte för mitt liv förstå att man plötsligt måste sälja sina jeans för att Acne producerat en ny modell som av den så kallade modemaffian är lite hetare. 2008 kallas den L.U.V och skall man tro dem med kolla är de sjukt mycket hetare, lite lägre i midjan än Tuben och lite mer utställda.

Nja säger ja, L.U.V är säkert också fin men jag kan inte släppa det. Att man plötsligt skall göra sig av med sina jeans och byta ut dem till ett par nya. Enligt mig är det ju det som är det fina med jeansmaterialet, det blir bara bättre och bättre dag för dag. Snyggare och mjukare. Nä jag tycker den senaste modebloggstrenden är rätt talande, bloggerskorna där ute följer trenderna till punkt och pricka utan att stanna upp och fundera över vad de själva egentligen gillar och passar i.

Kommentarer
Postat av: Emma

Håller helt klart med. Jeans håller ju förevigt. Typ. Alla skrev ju om hur mycket de älskade sina Tubes förra året. Kärleken tycks ha bleknat bort...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback