Några tankar från Masthugget.

Brorsan på Jazzhuset var bra för den som undrar. Bandet skötte sig alldeles utmärkt och jag var nog stoltast i lokalen. Synd bara att det är så svårt att få spelningar utan de rätta kontakterna. Hade någon gammal kompis till en BCQ-gittarist lirat kongas i bandet lovar jag att de hade varit lite enklare. Men man får väl hoppas att de blir spelningar ändå, för bandet levererar ju som det kallas.

Sugen på att boka eller lyssna på dem, kolla deras
Myspace i så fall.

Well idag arbetar jag och sliter som vanligt. Regnet öser ner över Götet och jag funderar på att skriva till någon av hemtjänstcheferna och kräva ett extra ob-tillägg för väldigt obekväma arbetsförhållanden. Jag tror bestämt att de har regnat varje gång jag jobbat de senaste tre månaderna. Fast jag antar att svaret kommer bli att det är bara att härda ut, precis som jag svarar mina vårdtagare när de talar om hur eländigt livet är. Att de inte vill leva längre, då brukar jag svara att det är bara att härda ut, ta en dag i taget och fokusera på det som är gott.

Okej då, vi behöver inte oroa oss över torka och skogsbränder i den här stan. Det är ju alltid något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback