18.47

Sitter på jobbet och har lite rast. Tänkte läsa lite men det blev inte så. Hamnade på nätet, kikar på youtube-klipp varvat med lite nyheter. På gp.se kan man läsa om att Styrbord Babord brann inatt och om The E Street bands dag i Gbg. Lyxrestaurang och utflykt med någon höjdares båt. Fast det är ju klart, där bandet är också höjdare. Bruce sliter troligtvis inte sitt hår i slutet av månaden när räkningarna trillar in.

Men det blir ingen middag på något sjömagasin för mig idag. Det får bli lite pulversoppa och en snabb genomgång av de tanter som ska ha hjälp härnäst. Känner att jag behöver peppa mig en smula för att orkar med. Vad ska jag svara när de beklagar sig över livet idag?

- Det finns hopp.
- Det blir bättre i morgon.
- Sov lite det behöver du så känns det nog bättre sen.
- Men ska vi inte ta och dricka en kopp kaffe?
- Du vill dö alltså. Jaaaa sånt råder ju inte vi över, den dagen kommer när den kommer.
- Ont? Ja jag vet inte. Öh. Det är inte lätt att bli gammal.
- Du varken ser eller hör. Ja men du får tänka på alla fina minnen du har.
- Men tänk ändå vilket långt och fint liv du haft, det är inte alla som får leva fram tills de är 90 år.
- Det är inte lätt att bli gammal? Nä, det är inte lätt att vara ung heller.
- Åh det kommer kännas bättre när du tagit dina tabletter.

Inge vidare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback