Söndag igen.

Jovisst var det spännande att agera bröllops-dj och visst gick det helt ok. Spelade alla hits jag kunde komma på, en kusin gjorde masken och hans mamma var kung på dansgolvet när jag spelade Gimmie Hope Joanna. Brudparet verkade lyckliga och en annan kusins pappa hade slipsen på huvudet och dansade minst lika bra som Elvis. Så nöjd borde till och med Klara G vara.

Nu såhär dagen efter kvällen innan (och för all del också en jäkligt lång dag med en tidig morgon och en resa genom halva Sverige) är jag allldeles för trött och ska snart äta korv med bröd till kvällsmat. Efter det tänkte jag kika på en film. Den här gången blir det en för mig alldeles ny historia. Thunder Road, b-film från -58. För den som tycker titeln låter bekant så lånade en viss Bruce den till en av sina bästa låtar någonsin. Dock hade han inte sett filmen när han skrev låten, bara en planch på en biograf. Kanske är det så att den där filmen inte heller är någon höjdare, kanske är det bättre att bara kika på postern och drömma sig bort va vet jag.



Hare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback