När det blir lite varmare ska jag göra Götets kyrkogårdar.

Befinner mig på Lilla Risåsgatan och försöker skriva ner mitt reportage om Östra Kyrkogården. Går väl sådär. Samtidigt känner jag mig sjukt nöjd med mitt val att skriva om just kyrkogården. Nej, jag är varken got, suger blod eller speciellt intresserad av döden. Jag tycker bara att det är väldigt spännande med sådana platser. Lite granna som att besöka ett musém fyllt med "vanliga" människor.

När termometern visar över tio grader ska jag ge mig ut på en riktigt kyrkogårdstur. Efter att ha surfat runt en del på svenskakyrkan.se har jag upptäckt att det finns en hel del spännande platser att upptäcka. Kyrkogården måste inte bara vara död och elände!

Tja ba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback