Måndag.

Idag har jag åkt spårvagn ut till Backaplan och fyndat på ÖB. Blev en "gå ut jacka" i ljusgrått, tandkräm, pasta, tonfisk, bröd m.m. Rätt så bra grejer. Lyssnade på Eldkvarn under tiden, ganska länge sedan jag lyssnade på dem sådär på allvar. Kändes bra att ta upp det igen. Texten till Månen och Solen blir bara bättre och bättre för varje år som går.

Han hängde över disken nånstans i fjärran
han hängde som Kristus i en bar
Hon log och fyllde på glasen varje gång han bad om mer
Han sa: Du och jag borde resa nånstans, älskling
bara du och jag
Det är tuffa tider nu och i den här stan har ridån gått ner
Jag reser alltid med solen sa han och reste sig från stolen
Och i det första morgonljuset tog dom söderut när dom nådde en motorväg
Och ifrån radion hördes en melodi och det var nåt bekant med orden
det var historien om solen och månen och går så här...

Bra skrivet Plura.

Kom just på att jag lånade idén (obs idén om att resa söder ut i det första morgonljuset tillsammans med en älskling, alltså inte texten) när jag skrev den fria texten på antagningsprovet till journalistprogrammet. Kanske är det ett omen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback