En till artikel.

Försöker få till 2500 ord om en pop-pojke som heter Robert Svensson. Han är 21 år, kommer från Karlshamn men bor numera i Stockholm. Han jobbar extra i hemtjänsten och släppte i oktober månad sin första skiva Young Punks Are On The Never-Never. Robert var trevlig på telefon. Vi talade om gästartisterna på skivan, att spela live, bli vuxen, vänner, skola, disco, Stockholm, Göteborg och Alice.

Men jag vet fasen inte va jag ska skriva i artikeln. Måste fixa klart den snarast, helst innan i morgon. Åh. Varför orkar jag med att skriva ett meningslöst blogginlägg men inte en artikel som har en deadline. Bloggen har inte något sista datum. Inte så många läsare heller för den delen. Kanske är det därför den ligger mig så varmt om hjärtat. Min blogg, mina texter, mina villkor, mina idéer. Mitt mitt mitt.

Fast det där lät ju inte heller så värst bra. Ego-Klara. Nä stopp och belägg, nu får du bry dig om Robert ett slag. Skriva något bra och spännande. Och det svåraste av allt, finna en hållbar vinkel. Jag är tyvärr en vinkellös människa. Gillar inte vinklar. Kommer aldrig fram till några som håller måttet. Kör ofta på cirklar, runda artiklar.

Om man säger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback