Tack Mr Mandolito för att vi fick hyra Götets bästa lokal.

Vilket avslut det blev igår. Ett fantastiskt hej då. Känner mig vemodig när jag tänker på att detta är slutet på Ny Klubb del ett. Självfallet har vi andra saker på gång, nya lokaler och andra danser. Men det blir inga fler nätter i Mr Mandolitos lokal, ingen mer vals på just den bardisken. Men hur som helst blev gårdagens fest bättre än bra. Ölen tog slut i rätt tid, lokalen var full av glädje och det dansades både vals och bugg på djbordet och bardisken.

Spelade både Give Me Hope Joanna och Free Nelson Mandela fast jag igår bestämde mig för att jag borde låta dem vila ett tag. Det blev förstås också en väldig massa dansant rock n roll, snygg soul och några överraskningar. Spelade även mina två Village People favoriter, In The Navy och Macho Man. Tror jag dansade på djbordet till den sistnämnda låten. Hoppas ingen såg mig. Ah klart de gjorde. Åh. Får bjuda på det.

Men tack alla ni som dök upp! Kommer bära med mig gårdagskvällen i hjärtat under en lång tid framöver. Och jag är helt säker på att årets fyra Ny Klubb kvällar kommer bli något jag kommer tala om i flera år. Tänka på och romantisera kring. Lovar att Ny Klubb kommer bli en myt. Om 20 år kanske jag kommer tro att det kanske inte ens fanns någon klubb. Ingen dans och ingen walk of life. Att jag bara ljugit ihop allting.

Tänk om...


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag kommer säkert känna så med. hände det verkligen? tack för den bästa lördagen!

2008-11-25 @ 08:42:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback