Står still.

Idag är ingen bra dag. Hjärnan är still och i skolan var det trist. Det enda jag är nöjd med är min promenad längs med Linnégatan. Plötsligt blev jag gammal och började prata med mig själv om att jag minsann hade minnen i varje port. Landsvägsgatan 13, Tant Japans rum hos Pelle och de hemska dagarna Subway. Alla taxibilar man hoppat i och ur, spanskt lantvin på Systemet. Linnés bar och kök för hundra år sedan och Stig-Nils som hyrde ut världens dyraste video. Tiden då Mc Donalds låg där Condecco ligger nu. Å tänk när man kunde köpa sig en cheeseburgare på vägen hem. Valborgsmässoafton 2004 eller om det var 2003. Alice på högsta volym i köket. Mannen med hålet i kinden.

Och kollektivet med ismaskinen, rummet strax ovanför Café Linnégatan 3. Cigarren när man fick röka där. Sena farväl vid Creperiet. Der Zweat och Mannen med fracken. Efterfest och glömda jackor på Pusterviksbaren. Trasiga stolar och mystiska hyresvärdar.

Kände mig högtidlig där jag gick.

Men efter det gick det inte så bra. Dagen har varit tröttsam. Artikeln står still och mitt röda cd-case är borta med vinden. Önskar jag kunde sjunga It´s Alright och klappa lite med händerna. Men det går inge vidare. Plura sa till mig att framtiden egentligen inte finns för än den är förbi. Men jag vill inte ha nu, jag vill ha sen nu. Hur gör man då om inte sen finns?

Kommentarer
Postat av: Anonym

franska kyssar bakom creperiet?

2008-10-30 @ 18:16:04
Postat av: klara

inte så mycket är jag rädd

2008-10-30 @ 20:08:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback