Mållös.

Räknar ner dagarna nu, snart kommer den store Bruce och frälser undertecknad ännu en gång. Kanske till och med tre om pengarna räcker. Sen kanske jag klarar av att ta mig igenom resten av året.



Den här varianten av Point Blank är ruskigt bra. Känner mig mållös och ännu en gång gör det mig ont att den här tiden inte är nutiden. Jag tycker det är så förbaskat orättvist att jag skulle hamna här och nu och inte där och då. Det låter kanske skumt, men det är så det är. Nu kanske ni vill ruska tag i mig och säga; Saker och ting hade kanske inte varit bättre om du var där. Du hade varit den du är oavsett tiden.

Säkert sant.

Men jag längtar ändå efter det här. Jag hade gått ut och dansat varje kväll om djn spelat den här låten för mig. Jag hade gått och sett fler band om de spelat så här bra.

Det finns mycket man hade gjort om man var där. Mycket man hade struntat i. Det finns så mycket man inte gör. Det finns alldeles för många saker man gjort som blivit fel. Saker man kommer göra igen. Sen har det hänt att det blivit rätt, sen fel, sen rätt, sen rätt, sen fel igen. Det är som det är. Bara att fortsätta gå, rakt fram. Sluta med att romantisera det man ser i backspegeln. Men jösses vad svårt det är när så mycket är tillgängligt och sparat. I ett filmklipp, på ett kort eller i en ljudfil. I telefonen eller datorn. Internet är på många sätt som gjort för nostalgi. Ibland handlar det om 30 år gamla låtar, någon gång om en bild från förra veckan. Då och då är det mejlet från igår.

Men okej, det enda jag ville var egentligen att tipsa om den här låten. Vi hörs snart.

Kommentarer
Postat av: Gary "With No" Tallent

Nej, den blev bättre i slutversionen i alla fall! Det visar på vikten av att ständigt ompröva, förändra och förnya!

2009-04-27 @ 08:19:13
Postat av: klara grap

slutvarianten är hur bra som helst men jag gillar detta med.

2009-04-27 @ 18:23:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback