Kör mig hem.

Igår blev jag tipsad om en ny låt. Det var en bra låt. Jag föll handlöst direkt. Precis sådär platt man bara kan falla i trappan på Galliciska föreningen. Speciellt klockan sex på morgonen, när trappan lutar mer än den brukar och är blöt av öl och drömmar som trillat isär. Men sak samma, gillar en viss typ av melodier och den här passar mig alldeles utmärkt. Bra tempo, rörelsen framåt känns oavsett om man vill det eller inte. Tycker den passar både bra och mindre bra stunder.

Hur som helst dök den där låten upp i mig sent igår. Igen. På en stor fest där alla rörde sig i 180km/h och själv stod jag mitt i eländet och stirrade i kors. Då kom den där melodin till mig och jag tänkte att sagan om Zero och Blind Terry hemma är bättre än det här. Sprang ner för trappan och ut på gatan, ropade in en taxi. Bad chauffören att köra mig hem. Hem till Zero och Terry. Ni vet de som inte är så dumma ändå, de bara försöker. Spelar hjältar.

Men vem gör inte det? Hela tiden, oavbrutet.

Förresten så var det några som sa att Zero och Terry fixade det. Att de kom iväg. Jag är säker på att det var så det var. Det gick rätt bra för dem. Vägen var vännen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

klart Zero och Terry grejade det

2009-02-15 @ 17:24:43
Postat av: plura

och du ropar in en taxi

och du säger: Kör mig hem

Du hör en röst som kraxar:

Är det du nu igen

Sätt dig där bak är du snäll

Så kör jag dig till Minnenas Motell

2009-02-15 @ 23:20:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback