En stor, en liten.

Efter varje stort ögonblick kommer ett litet. Efter en stor låt kommer förr eller senare en liten låt. Efter en god måltid stöter man alltid på en mindre smakupplevelse. Efter en stor dag kommer med all säkerhet en mindre.

En stor, en liten. En bra, en dålig. Eller halvkass.

Orkade med skorna igår, men orkade inte med festen. Gillar inte Trädgårn. Eller ja, kanske hade gillat stället nästa helg. Ska tydligen vara någon temakväll med djs som bara spelar musik från -78 till -85. Låter ju helbra. Men tyvärr var det 40 årsgräns. Så det blir ingenting med det.

Men nu bästa läsare ska jag dricka en liten kopp kaffe eftersom jag drack en stor igår. Sen ska jag lyssna på ett gäng stora låtar då nattens dj bara spelade små. Det ser ut att bli tycka-synd-om-sig-själv-tema. Stolen Car, Wreck On The Highway och Point Blank från min i skrivande stund favvo bootleg Love Soul & A Broken Heart. Måste nog ta med Racing In The Streets och The River också. Övergången mellan dessa två verk är bland det bästa jag hört. Alltså jag måste lära mig fler synonymer. Kan inte beskriva pianot, men det får mig att gå ner på knä. Om och om igen. Och igen...



Efter bönen framför skivspelaren beger jag mig antagligen till city för att köpa något litet för pengar som aldrig kommer bli stora.

Kommentarer
Postat av: C.

När är nästa ny klubb?

2009-03-01 @ 01:27:53
Postat av: klara grape

jättesnart

2009-03-01 @ 03:38:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback