Ett.



Just nu känner jag mig äldre. Funderar lite på om det går att skippa det här och bli ett år till direkt. Eller kanske tio. Har jag tur slipper man en massa elände. Men antar att det inte riktigt fungerar så. Svårt att blunda. Såklart man kan blunda förresten, ett tag. Sedan hinner världen ifatt dig. Som kylan. Man kan sitta inne i ett varmt rum, kanske en bastu. Svettas som tusan och sedan springa ut. Hoppa i en isvak om man har en sådan att tillgå. Först är det säkert skönt, man kyls av och allt känns behagligt. Men sedan kommer det ikapp en. Utomhus är på tok för kallt, inte alls skönt efter en stund.

Som en god måltid. Man äter och äter, det känns bra och rätt. Du kan tänka dig en portion till. Sedan går det upp för dig att magsäcken inte är enorm och paltkoman ett faktum. Du mår illa. Måste lägga dig raklång och tänka på någon sommaräng långt borta. Blommor och träd som har löv. Solen och kanske en vän som ligger bredvid och berättar anekdoter.

Likadant är det med kontot. Plötsligt är du kung. Slutet av månaden, allt är på topp. Dubbel vodka i baren och lyxbrunch på kafé. Nya skor och möjligen en eftermiddagsbio på de. Sen någon vecka senare är Visakortet tomt. I kylskåpet två gamla ägg och en morot. De feta åren är förbi. Verkligheten har kommit ikapp dig. Du som hade allt.

Det är kallt ute.

Kommentarer
Postat av: -

nu skulle jag vilja att facebook-funktionen "like this" fanns på bloggen.

2009-02-01 @ 17:27:38
Postat av: Linn

Jag håller med! "Like this". Fett. Men håller också med om att det är kallt... och hur kul känns det på en skala?

Postat av: Bror

Kommer hem från Öland ikväll... Kanske ta en köpp te och se på lite football...?



http://www.youtube.com/watch?v=P4ylNl9UdoE

2009-02-02 @ 11:38:47
Postat av: Bror

Kommer hem från Öland ikväll... Kanske ta en köpp te och se på lite football...?



http://www.youtube.com/watch?v=P4ylNl9UdoE

2009-02-02 @ 11:39:02
Postat av: klara grape

Jag kan ringa sen, kolla inledningen med bruce och clarence! kolla la bamba. det låter bra, i alla fall inledningsvis. working on a dream sämre. men inledningen riktigt riktigt bra

2009-02-02 @ 12:22:40
URL: http://www.youtube.com/watch?v=GSKY3QAsRwY

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback