Fem.

Ibland är det svårt att sova, lika eländigt att stiga upp. Det går ofta hand i hand av någon inte helt ologisk anledning. Men sak samma, nu är jag i alla fall helvaken och försöker styra upp denna dagen. Denna dagen ett liv (åh farbror Melker vad jag vill läsa din bok). Blir lite skriverier som ska ordnas och i afton väljer jag några låtar på Jazzhuset. Rätt så många kommer det bli nu när jag tänker efter, tio till tre. Har ingen aning om hur jag ska gå tillväga. Klubb Svanen är inte alls som Ny Klubb. Det blir till att försöka anpassa sig lite och det kan vara svårt när man samtidigt vill ge ungdomarna något nytt. Eller ja, något gammalt är det ju. Men för dem kanske nytt.

Ja ja, hur som helst vill jag spela Inga problem med Snook för att den är grym. Men det får nog bli rätt så tidigt. Sen blir det ju Jimmy Cliff såklart. Säkert flera gånger, men när det gäller Jimmy är det okej. En annan plan är att helt skippa några favvolåtar som alltid åker på. Får se hur det går, beror väl på hur allt funkar. Går det åt skogen och paniken är ett faktum lovar jag er att Give me hope Joanna och Free Nelson Mandela samt You can call me Al kommer ljuda ur högtalarna.



Oj, dumt. Nu vet ni som läst detta inlägg när jag inte är i form bakom skivspelarna. Hmmmm. Eller så är det här bara ljug. Det vet ni ju inte heller. Men finns lust och tid kom gärna förbi. Dansa en dans. Drick en öl eller en vatten. Häng i baren eller kom upp i djbåset och säg hej. Varför inte kika in kvällens band,
Ram Di Dam. Lyssnade lite på dem på deras MySpace nyss, låter väl bra. Inget jag hoppar högt över att höra, men ändå inte helt tokigt. Skönt att höra något som inte är sådär töntigt som typ Nordpolen. Ram Di Dam känns helt klart coolare och jag gillar tempot i musiken. Sen har ju sångaren ett intressant utseende som man helt klart kan vila ögonen på ett slag om man känner för det. Nu när jag tänker efter tror jag banne mig att Ram Di Dam spelade när jag djade på Svanen för precis ett år sen. Undrar om Erik är medveten om det? Kanske tyckte han vi gjorde oss tillsammans? Kanske var det en slump.

Men alright. Nu ska jag lyssna på Jesus was an only son och meditera ett slag innan det är dags att göra något av den här dagen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

vila ögonen på ha hah ha

2009-02-05 @ 18:53:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback