Först tänkte jag; släpp tvn.

Sen tänkte jag, nu får det vara nog, orkar inte mer. Släpp bara. Kanske rent av kasta ut den förbaskade tvn genom fönstret. Men efter några timmar gick det upp för mig att det där var lite väl dramatiskt. Tiden framför televisionen kanske gått och blivit för lång, men allt eller inget är att ta i. Nog för att jag gillar drama, men ibland bästa läsare måste man plocka fram förnuftet. Det fick bli en kompromiss. Kom fram till att tiden som aldrig vill vara lagom lång eller kort måste ses efter bättre. Istället för att släppa tvn helt valde jag att stänga av den ett slag. Sedan tog jag kampen om tiden till nästa nivå och raderade lite på internet. Några klick och sedan stängde jag av datorn. Några kliv bort.

Kanske sätter jag på tvn en stund på fredag igen, kikar på På Spåret och tar det piano. För mycket tv gör att man ser i fyrkanter. För mycket dator och internet gör dig näst intill blind. Facebook i all ära, men den där blåa och vita världen av ettor och nollor tar lätt för mycket tid.



Och tiden får man inte glömma av. Den borde enligt min mening tas tillvara på mycket bättre. Mer ögonblick bör fångas, fler minuter bli av. Tiden är inget att leka med, lite som en dödlig sjukdom. Sköter man inte om sig och tar sina mediciner i rätt tid kan det ta slut innan man vet ordet av.

Hej då!

Kommentarer
Postat av: tommy

du är så klok klara

2009-02-17 @ 23:34:14
Postat av: Bror

Ja du... du kan väl slå en signal imöra...



KOnstiga rörelser där kring 05.25 ungefär...



http://www.youtube.com/watch?v=wCIKL0z171k

2009-02-18 @ 00:59:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback