Idag är nummer åtta, inte igår.

Jag har lärt mig en hel del under mina år på jorden. Dagens sak eller visdomsord lärde jag mig för rätt så länge sedan men det är en sådan grej som man fortfarande (säkert för alltid) med jämna mellanrum blir påmind om. Dagens inlägg handlar om är det här med månen och stjärnorna. Ni vet den dagen då någon kommer för att plocka ner de där stärnorna (eller om det är månen eller både och, jag vet faktiskt inte) kommer aldrig komma. Nej bästa läsare om du inte redan visste det gör det mig lite ont att slå den drömmen i kras. Men det är tyvärr så världen ser ut.

Människor plockar inte ner sådana saker åt en, det får man helt enkelt fixa själv. Har försökt ett antal gånger, då och då har det gett reslutat. Ofta inte. Gjorde ett nytt försök igår. Surfande en sväng på internet och klickade plötsligt på "köp-knappen". 3800 kr drogs från mitt konto och en rätt så lång stege är nu min. Är inte helt säker på hur högt upp den kan ta mig, halvvägs eller kanske ända till Polstjärnan? Jag vet inte ens om den där stegen håller alls, kanske faller jag pladask direkt. Men oavsett hur det går är jag hemskt nöjd med att jag köpte den där stegen. Man måste börja handla själv,  det går inte att spendera sitt liv med att vänta på en minut som aldrig kommer. Nej nej nej, det är dumt. Kom igen, det är ingen idé att bara snacka.



Så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback