Att fatta beslut och välja sida.

Eller väg. Att bestämma sig kan vara en kamp. Vissa klarar inte ens av att välja vilken ost som ska inhandlas på Hemköp en måndag. Andra får panik över vilka jeans man ska ha på sig när man åker på festival. Min mor kan stå i timmar och fundera över vilken pelargon som ska stå i köksfönstret och själv kan jag gå hem tomhänt från videobutiken eftersom jag inte kan bestämma mig över vilken film jag vill se. Sedan finns det de där stora valen, de som på många vis kan vara livsavgörande. Vilken väg man ska välja till vuxenlivet, vilken skola som är bäst, vart ska man bo, varför? Hur ska man gör med sitt liv? Hur och varför. Det bästa och på sätt och vis även det sämsta är att i valet och kvalet ställa sig frågan varför?

Hur blir det då? Varför tänker jag så? Vad är rätt, vad är fel? Vad vill jag? Varför?

Ja du bästa internetkonsument, vet inte riktigt vart jag vill komma. Ville mest fundera lite över det här med att välja. Vilka val man borde bry sig om. Vilka man bara borde låta va. Skit sak samma, det går som det går. Man kanske inte ens behöver välja? Kan man få allt? Både och, mos och pommes, pop och house, Bruce och Bob, långt och kort, sol och regn, hemma och ute, för- och efterrätt, kaffe och te, A och B, resa och bli kvar?



Tror bestämt att jag inte kommer välja någon sida idag. Jag stannar vid mitt vägskäl och lattjar istället. Kanske är det bättre att stå stilla ett slag. Sedan strunta helt i höger och vänster och istället gå rakt fram. Ut i ödemarken. Kanske hittar man målet ändå eller så stöter man på ett nytt. Well, problemet med den taktiken är väl bara att det kan gå åt skogen. Men då och då kanske det är en risk man får ta. En risk man måste ta.

Men okej, vi ses vid nästa hägring. Den som är halvbra.

Kommentarer
Postat av: martin

Du är min gud, min vägvisare och läromästare!. Fan vad mycket klokskap det finns i dig!. Fri att äta ur stekpannan eller laga mat tillsammans, duka och diska. Dricka vin före tolv(f,m) eller grilla med svärmor????!!!!. Inte lätt att vara fäst vid friheten och samtidigt vara förälskad i en kvinna!. Jag tror jag gör halt här vid vägskälet ett tag, tack Klara!.

2009-07-25 @ 12:43:05
Postat av: klara grape

då kan vi stå ett tag tillsammans och snacka strunt!

2009-07-25 @ 21:56:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback