Rundan.

Att göra en så kallad runda passar den rastlösa alldeles utmärkt. För mig är rundan given och igår slog jag och min goda vän Emma rekord. Hela nio stopp under en och samma kväll. Rätt bra jobbat med tanke på stans storlek. Under några timmar kunde vi pricka in både Avenyn och Magasinsgatan. Pop, country, dans, svennedisco och barhäng. Eftersom gårdagens runda inte alls var planerad gjorde jag stan iklädd en gul och grå träningsoverall från Adidas. Låter kanske coolare att skriva tracksuit. Denna overall gjorde även så att jag fick uppleva den klassiska vakt-dissningen. Har innan bara hört talas om folk som inte blir insläppta på krogen på grund av fel skor. Vakten på Trädgårn igår ville inte alls ha en sportig Klara G i lokalen. Han var tvungen att ringa ett samtal och reka om han kunde släppa in mig. Innan jag fick lov att gå in och hälsa på vännerna som hade klubben fick jag en varning av vakten;

Tjejen detta är faktiskt en nattklubb!

Jag svarade okej och tänkte att hade inte vakten koll på Run DMC? Hade han haft det hade han garanterat gett mig en high five istället för en menande blick.

Hur som helst var det en lyckad runda och det var sannerligen intressant att besöka Peakock, M2, Lokal, Styrbord, Publik, Trädgårn, Hagabion och Social under en och samma kväll. Min fina vän lärde mig också något alldeles nytt. Nämligen att skritt är det bästa att dricka när man gör rundan. En skritt är lite granna som en galopp (dvs öl i vinglas för den som inte redan hade koll på det), liten och snabb. Bubbel i ett shotglas modell större. Väldigt festligt och alldeles lagom. Det är ännu en sak som talar för rundan, nämligen att man sällan dricker för mycket eftersom man bara får ta en sak på varje ställe och helst inte samma dryck gånger två. Sen får man även motion på köpet eftersom rundan bäst görs till fots och inte med hjälp av taxi eller spårvagn.

Det var väl det. Rundan och skritten får tummen upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback