Så kan man också säga.

Jag tycker inte om namn. Enligt mitt tycke är det mycket bättre med benämningar. Saker som beskriver folk, ord säger ofta mycket mer än ett namn. Som Per eller kanske Martin. Jag menar man fattar ju mer om man kanske säger Hon med det lockiga håret istället för Hedvig, Mannen med fracken istället för Oskar, Han som kanske heter Johan istället för Olof. Eller varför inte kalla någon för Läkar´n istället för Anders, Tygpåsen istället för Johanna. Han som är mer än ett killchix istället för Jakob. Eller Ungdomspojken istället för Erik.

Alla heter ju för tusan Erik, Martin, Anna, Maria eller kanske Niklas.

Kommentarer
Postat av: Anonym

du är knäpp klara!

2009-07-16 @ 22:00:22
Postat av: d

äh inte knäpp, helrätt!

2009-07-16 @ 22:53:52
Postat av: hon som

jag tycker det är smart.

2009-07-18 @ 18:47:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback