Virtuell självmordspakt.

För ungefär en vecka sedan hände det. Jag och en bekant bestämde oss sent en kväll (alt. tidig morgon) att nu fick det vara nog. Det var dags för oss båda att göra slut på eländet, internet och det där sociala forumet skulle ut ur våra liv. Inga fler taggade foton, slut på events, inga fler statusuppdateringar.



Min goda vän var först; avsluta konto. Jag satt bredvid och hetsade! Snabbt gick det, några knapptryck senare var det slut. I alla fall trodde vi detta. Efter det att vännen klickat på okej gjorde jag samma sak. Sen satt vi där och tittade konstigt på varandra. Jaha, det var det. Så enkelt var det att säga hej då till ett liv på internet. Ett virtuellt självmord. Först ångrade jag mig, tänkte damn! Jag som gillar statusuppdateringar och möjligheten att propagera för någon klubb. Men efter några minuters eftertanke bröjade jag känna mig nöjd. Minns att jag sade till min vän något i stil med; Det var det. Slut på eländet, dags att börja på en ny kula. Engagera sig i riktiga saker, kanske skulle jag skaffa mig en hund.

Men den sena natten blev till eftermiddag. Plötsligt tjuter telefonen till och i inkorgen ligger ett sms från den goda vännen.

Bra eller dålig nyhet, var bara att logga in igen. Supercool.

Så länge höll den vilan. Givetvis gjorde även jag ett försök att klicka in på min sida efter jag läst smset och mycket riktigt var det inga konstigheter. Det var som att komma tillbaka från de döda utan att någon märkt att man varit försvunnen. Kände mig minst sagt besviken. Att avsluta ett konto borde inte vara desamma som att logga ut. Ett avslut borde vara ett avslut. Misslyckad död.

Kommentarer
Postat av: -

varför stänga ner?

2009-07-21 @ 17:28:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback