En liten bit på vägen.

Så blev det onsdag igen. Känns inge vidare då min orkide har börjat hänga lite. Kanske betyder det något, kanske är den där hängande blomman ett omen? Hoppas inte. Får försöka sparka igång den här dagen lite bättre, tror bestämt det görs bäst av en mäktig låt. Ni vet en sån där mäktig men samtidigt lite vemodig melodi. Mycket stråkar och lite kvinnokörer.



Bortom Månen och Mars
med Perssons Pack ljuder ur mina högtalare denna onsdag. Gillar den på ett speciellt sätt, känner mig till och med lite gråtmild när jag tänker efter. Får lust att fälla en tår och titta upp mot månen och mars. Eller i alla fall åt de håll jag tror de ligger. Den här låten kommer jag definitivt att spela på fredag. Med händerna mot taket och be (Hur böjer man det? Praying skulle det ha stått tror jag om de hade varit engelska. Helvete, jag är så dålig på grammatik. Dumt...) en tyst bön om att folk inte rusar från dansgolvet. Utan att de står kvar där och känner lite. Tänker på Eddie Cochran och Elvis. Kanske har de räddat dagar åt dem med? Eller så kan man tänka på någon annan stor artist som kanske gjort en dag eller två till något meningsfullt.

Åh bästa läsare, det skulle inte förvåna mig om kvällen kommer sluta med att jag spelar den här låten en gång till, sen kopplar in iPoden och kör Backstreets från -77 storgråtandes. Dramatisk som jag är.

Okej, vi får se. Eller jag och mina närmaste får se. Antagligen kommer iPoden kopplas in då Gbgs bästa klubb-crew går på sitt städpass.

Ps. Lyssna på den här och se likheten med Perssons Pack...

Kommentarer
Postat av: Professor R

Klart att B S har lyssnat på Perssons Pack, fast i smyg så ingen ska veta var han för sina låtar ifrån. Eller egentligen är det ju Little Steven som skriver alla låtarna, det har han sagt i en intervju, och L S har ju koll på svensk musik

2009-03-05 @ 07:38:47
Postat av: klara grape

mellan månen och mars är nyare än long walk home.

2009-03-05 @ 16:45:52
Postat av: Herman

Nej, mellan månen och mars är äldre. Totta spelade in den för ett antal år sedan, en bättre version är pp:s.

2009-03-09 @ 02:17:22
Postat av: klara grape

aha de hade jag ingen aning om

2009-03-09 @ 23:46:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback