En till.

Gottepåsar från stans skivbutiker föder mersmak i dessa fildelningens dagar. Jag tankar mest, men försöker att med jämna mellanrum köpa lite samlingsskivor för 59 kr (jag vet de säger att samlingsplattan bara ger stålar till skivbolagen och inte artisten. Jag skäms, men jag är en shufflemänniska som inte vuxit upp än. Albumtiden kommer väl även till mig vad det lider, eller inte? Jag har ingen aning. Kanske är jag skadad för livet...). Samt en och annan gammal singel för i runda slängar en krona. Stod och valde mellan Jimmy Cliff och Toots igår. Det blev Jimmy, vilket visade sig vara ett väldigt bra val. Men just nu känner jag att även den där Toots plattan skulle behövas i min skivväska.

59 kronor är det nog värt? Nu när jag ska leka disc jocke två kvällar (ikväll och fredag för den som är sugen på lite rötter, själ och rock n roll) på Kontiki. Känns lite som Toots and The Maytals hör hemma i den lokalen.

Så nästa pluggpaus får det bli så. Stigbergstorget här kommer jag igen!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan du ringa mäk? Vid 4.25 går det för långt!



6rgvomkF6Q" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=6rgvomkF6Q

2009-03-18 @ 16:32:03
Postat av: klara grape

länken funkar ej

2009-03-18 @ 16:53:59
Postat av: Anonym

Du behöver ju Desmond Dekker. Speciellt det som är inspelat på Stiff records. Israelites Please Don´t bend och andra rökare....

2009-03-18 @ 18:06:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback