I morgon är den första oficiella vårdagen.

Japp oavsett väder och vind är den första april desamma som vår. Då chekar vintern ut och våren tar vid. Ibland är det snöstorm, då får april helt klart mer att göra. Andra år har det varit en bra bit över 10 grader och sol. De åren är lite desamma som att jobba på McDonalds i Skara en tisdag innan löning. Lungt, fint och lite mindre ångest än vanligt.

April 2009 får en del att göra. Det kommer nog inte snöa (hoppas jag i alla fall), men det är ju inte några värmande vindar som sveper över Masthugget. Men hur som helst känner jag mig redo för våren. Nog för att jag ibland undrar vad det blev av februari och mars. Känns som om måndagar, torsdagar och söndagar bara rann ur händerna på mig. Saker hände, saker hände inte. Konstigt det där, att man kan minnas det som inte blev så väl. Plura sjunger det på ett snyggt sätt i en låt; Varför är det enda man minns det som aldrig blev av. Ja, människan är underlig. Försöker att komma ihåg det som hände också, speciellt det som faktiskt var bra med vintern 08-09. Flera saker.

Men som sagt, nu går ännu en vinter till historien. Välkommen april, hoppas du bjuder på bra saker att komma ihåg och trista att glömma av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback