Jag älskar Jimmy Cliff.



Det är typ det enda jag talar med folk om nu för tiden. Jimmy Cliff, skönt gung och hur behaglig musiken är att lyssna på. Men just nu känns det som sak samma. När man hittar nya låtar varje dag och det inte bara låter gött utan texterna är lika självklara som mjuka.

Liksom detta:

It's getting to the point

Where I can't hang around no more

It's getting to the point

Where really have to open up the door

Times are changing

You better use your sense

Use what you've got

From coincidence

Hear me now!

Sooner or later you gonna have to stand up tall
Sooner or later when your backs against that wall

Sooner or later you'll have to be the one you are

And you just might find that you're out of time

And it's just too late


Hear me now!

Heavy burden gets you down

And pressure is all around

Sit around and hesitate

Say you're waiting for a lucky break

Life's for living

Better use your sense

Use what you've got

From coincidence


Hear me now!

Sooner or later you gonna have to stand up tall

Sooner or later when your backs against that wall

Sooner or later you'll have to be the one you are

Or you just might find that you're out of time

And it's just too late


Gillar, älskar och tycker om. Så enkelt men ändå så betydelsefullt. Vissa dagar räcker en sång som den här för att man ska känna att det är ok. (Lyssna på Sooner or later på Spotify, ladda ner eller varför inte köpa plattan. Låten finns med på samlingskivan jag köpte på Bengans för 59 kr). Sen berättade min bror att Mr Springsteen lyssnade på en hel del Jimmy Cliff kasetter under The River turnén. Ah där ser man! Tur ändå att man har musiken. Tur man har Jimmy Cliff.

Kommentarer
Postat av: Anonym

såg du jimmy i malmö förra året?

2009-03-23 @ 20:45:07
Postat av: klara grape

nej jag gjorde ju inte de, jättesynd. har mejlat hans bokare eller va de kallas för att kolla om de inte finns någon europaturné inplanerad

2009-03-23 @ 20:48:27
Postat av: peter

inte jag heller..men det var tydligen en fin spelning.

2009-03-23 @ 22:32:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback