Det finns mycket man inte har koll på.

Ibland händer det att jag lyssnar på musik som inte är Bruce Springsteen eller Jimmy Cliff. Idag har det blivit en hel del Creedence. Det är något speciellt med John Fogertys röst. Som vanligt går det typ inte att förklara med ord varför en röst kan beröra så. Men jag antar att det på sätt och vis är väldigt tekniskt, bra melodislingor och en klar stämma.



Den här låten är en av alla favvos. Önskar jag åkte bil snabbt längs med någon landsväg när jag hör den här. Det är något med bilar och Creedence. Ingen nyhet, tror det har konstaterats en miljard gånger de senaste 30-åren. Men det gör inget. Körkort har jag förresten inget heller så får nöja mig med bussen. Nöja sig. Hatar att nöja mig.

Sak samma. Nu kastar jag och John Fogerty oss på buss 801. Tillsammans far vi till slätta för att spela några låtar på ett bröllop. Har ingen aning om hur det där kommer gå. Om man skickas hem i en låda med armarna i kors. Eller om man har tur och finner sin blivande make. Det hade varit något, jag är som sagt öppen för förslag. Så ni som ska besöka den här bröllopsfesten kan ju ta med er en ansökan och lämna till mig innan midnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback