Historier.

Det finns så mycket jag skulle vilja berätta, så många historier och händelser som förtjänar att kommas ihåg. Möten och platser. Ibland när jag promenerar genom stan går det upp för mig hur många minnen man har i fler än en port; Där har man varit, och där. Den där gatan, shit vad länge sedan det är nu. Den där våren, den där dagen, den där natten, den där vännen, det där hjärtat, den där låten...

Det går ganska snabbt att fylla hjärtat med sagor, historier och möten. Jag önskar ibland att jag kom ihåg mer. För då och då går det upp för mig hur mycket man har glömt. Lagt i en låda och stängt locket. Sedan har den där lådan försvunnit i någon källare. Det känns synd. Vill minnas mer.

Men okej, jag ska nog slå slag i saken och skriva ner mer historier. Kanske inte på internet, kanske på riktigt papper. Sånt jag kan lägga någonstans där det inte försvinner eller går att klicka bort. Ibland blir man trött på tangentbordet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback