Reportage.

I skrivande stund pågår någon slags reportagekurs i den skola jag fortfarande går i. Har glömt av den lite, JMG som den också kallas. Har gjort så mycket annat att det lite trillat ur mitt medvetande att jag faktiskt är student. Men försöker hitta tillbaka och läser en bok om hur man skriver ett bra reportage. Bra bok faktiskt, skriven av en Anders Sundelin för den som är sugen på att kolla upp den.

Tror bestämt att det där med reportage mer är min grej än uppsats. Berätta är en bra historia är kul. Just nu tänker jag mycket på att åka bil och hur skönt det är att vara på väg. Rörelsen. Kanske skulle jag åka med en lastbilschaufför och skriva om det. Helst en i Amerika, jag undrar så om det är som på film? Kanske, kanske inte. Men börjar nog öva mig på vägarna redan idag. Min goda vän har bil den här veckan och har lovat mig en dagstur. Creedence på högsta volym såklart!

Det är konstigt hur det har gått och blivit en sån grej att åka bil. Kanske beror det på att jag gör det så sällan nu för tiden. I Gbg går jag mest. Spårvagnen är för dyr och cykla är farligt. Men gå, ja det gör jag mest hela tiden. Gata upp och gata ner. Med iPoden ipluggad. Det skulle också kunna bli en bra historia; på promenad i stan.

Well, vi får väl se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback