Snabbt.

Tillbaka till tiden. Just nu känns livet snabbt. Låter knepigt, men det är det rätta ordet. Snabbt! Wooom, så förbi. Dags för nästa. Swisssssssh! Där rök det andra, ännu en dag är över. En sak till, två hundralappar mindre. Nästa dag, oj vad hände med helgen? Vart tog Hanna vägen? Maj, är det redan maj? Wooooooom, torsdag. Redan? Nä nu hänger jag inte med.

På ett sätt gillar jag snabbt eftersom otålig är ett utav mina namn. Men samtidigt tror jag att det är dags att dra i handbromsen, det är trist när saker åker förbi utan att man hinner se något annat än suddiga konturer. Som att färdas i en bil snabbt som tusan och samtidigt försöka se vad som är utanför bilrutan. Men det går för fort och det blir svårt att fästa blicken. Då och då måste man stanna bilen. Köpa lite godis på en mack, kissa bakom en buske eller kika om det finns någon rastplats där man kan lägga sig i gräset och pusta ut en sekund eller två.



Idag blir bestämt det första stoppet. Har redan kommit rätt långt på min resa, dags för en påse Non Stop och kaffe svart som natten. Tyvärr skiner inte solen så får stanna i bilen med öppen dörr. Hoppas på bättre väder och kanske en liten sjö vid nästa stopp. Det blir garanterat snart. Lite längre söder ut.

Vi ses.

Kommentarer
Postat av: Anne

Va? Inget inlägg om Clueless...

KbfJgmCffSo/Rwyt0bHfPdI/AAAAAAAABR4/UqToTE6-TaQ/s400/clueless2.jpg" rel="nofollow">http://3.bp.blogspot.com/KbfJgmCffSo/Rwyt0bHfPdI/AAAAAAAABR4/UqToTE6-TaQ/s400/clueless2.jpg

2009-05-11 @ 13:09:57
Postat av: klara grape

får skriva om denna underbara film med fantastiska raggningstrix och knep i morgon...

2009-05-11 @ 15:02:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback