Onsdag.

Det är på många sätt underligt att man som svensk fortsätter att tjata om vädret år ut och år in. Det kommer knappast som någon chock att somrarna ofta är blöta och vintrarna likaså. Att regnet i Götet väljer att droppa vågrätt istället för rakt ner på marken borde jag också ha lärt mig efter mer än fem år i den här stan.

Det är få saker man lär sig. Det är få saker jag lär mig.



Men dom säger att soltimmarna under november månad har varit få. Kanske att de till och med går att räkna på ena handen. Det är jämngrått. Konstigt att man oftast väljer att klä sig i svart? Borde inte vädret motivera till färgkavalkad? Cerise och koboltblå, tänk Matthew Williamson.

Sak samma. Skiter i vädret, stannar inne tills det är helt mörkt. Sen kanske vi ses på Kino? Väljer färgglad musik istället. Klär mig mörkt. Börjar klockan 21.00 och tror att sista låten är slut vid ett. Ölen betalas kontant och har du tur kan du få en glimt av Linnés blomma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback